بررسی بازار - 03.02.2015
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
بررسی بازار - 03.02.2015
سه شنبه 14 بهمن 1393 ساعت 19:0 | بازدید : 435 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

بررسی بازار - 03.02.2015

پس از سپری کردن یک روز متلاطم بازارهای ایالات متحده در روز دوشنبه رشد خوبی پیدا کردند که به دلیل افزایش ضریب اطمینان سرمایه گذاران در پی رشد قیمت نفت بود. سهام بخش انرژی پیشتاز رشد بودند. بازارها به اخبار اقتصادی ناامیدکننده توجهی نکردند. شاخص فعالیت تولید متعلق به ISM در ایالات متحده از رقم 55.1% در دسامبر به رقم 53.5% در ژانویه رسید که بدترین رقم طی یک سال گذشته محسوب می شود. همزمان همانطوریکه انتظار می رفت مخارج مصرف کننده همراه با کاهش قیمت نفت افزایش پیدا کرد بطوریکه شاخص مخارج مصرف کننده در دسامبر 0.3% کاهش و درآمد فردی 0.3% افزایش پیدا کرد. شاخص مخارج مصرفی فردی که شاخص مورد توجه فدرال ریزرو برای ارزیابی تورم است در ماه نوامبر 0.2% کاهش پیدا کرد. وزارت بازرگانی ایالات متحده نیز گزارش داد که مخارج ساخت و ساز در آن کشور در دسامبر 0.4% افزایش داشته است که کمتر از حد انتظار بود. آمار اقتصادی اخیری که منتشر شدند حاکی از ضعف رشد اقتصادی ایالات متحده هستند. ارزش دلار در برابر ارزهای کالا به دلیل افزایش قیمت کاهش یافت. امروز در ساعت 16:00 CET آمار مربوط به سفارشات کارخانجات در ماه دسامبر در ایالات متحده منتشر خواهد شد. چشم انداز منفی است چراکه انتظار می رود سفارشات کارخانجات در پی چهار ماه متوالی کاهش، کاهش بیشتری پیدا کنند.

بازارهای سهام در روز دوشنبه رشد کردند که تحت تاثیر افزایش ارزش سهام بخش انرزی بود. شاخص مدیران خرید بخش تولید متعلق به Markit برای منطقۀ یورو در ماه ژانویه از رکود نجات پیدا کرد و فعالیت در آن بخش در مقایسه با ماه قبلش رشد پیدا کرد. در حالیکه سرمایه گذاران نگران فراخوان دولت جدید یونان برای بازپرداخت بدهی یونان به اقتصاد منطقۀ یورو بودند، "یانس واروفاکیس"، وزیر دارائی یونان، در روز دوشنبه از پیشنهاداتی پرده برداشت که طی آن سوآپ بدهی یونان برای اوراق قرضۀ جدید به رشد اقتصادی وابسته است. هدف این بستۀ پیشنهادی بازسازی 315 میلیارد یورو از بدهی های خارجی یونان برای کاهش بار بازپرداخت است. "آلکسیس سیپراس" ،Alexis Tsipras، نخست وزیر یونان بار دیگر به مردم اطمینان داد که یونان منطقۀ یورو را ترک نخواهد کرد، پس از آن ارزش یورو در برابر در روز دوشنبه افزایش پیدا کرد. شاخص مدیران خرید بخش ساخت و ساز متعلق به Markit در انگلیس امروز در ساعت 10:30 CET منتشر خواهد شد. چشم انداز تخمینی مثبت است چراکه انتظار می رود بخش ساخت و ساز در مقایسه با ماه قبل توسعه پیدا کند. شاخص بهای تولیدکننده برای منطقۀ یورو برای ماه دسامبر توسط یوروستات، آژانس آمار اتحادیۀ اروپا، امروز در ساعت 11:00 CET منتشر خواهد شد. تخمین اولیه در این ارتباط منفی است چراکه انتظار می رود بهای تولیدکننده برای سومین ماه متوالی کاهش پیدا کند.

S&P 500 Index
 


شاخص Nikkei در ژاپن امروز ریزش داشت که تحت تاثیر کاهش ضریب اطمینان سرمایه گذاران در پی افت عملکرد اقتصادی ایالات متحده بود. شرکت های خطوط هوایی و تولیدکنندگان لاستیک که از کاهش قیمت نفت سود برده اند، به دلیل افزایش شدید قیمت نفت در روز دوشنبه متحمل زیان شدند. ارزش ین در برابر دلار در روز دوشنبه کاهش پیدا کرد و آنچه به دست آورده بود را از دست داد که تحت تاثیر انتشار گزارش رکود فعالیت تولید بود که در آخر هفته منتشر شد.

بانک مرکزی استرالیا امروز طی اقدامی غافلگیرکننده نرخ بهره را از رقم 2.5% به رقم 2.25% کاهش داد تا فشار فروش روی دلار استرالیا را حفظ کند. در نتیجه ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا و ین ژاپن کاهش پیدا کرد.

نفت که در روز جمعه 8% افزایش قیمت پیدا کرده بود، در روز دوشنبه نیز به این افزایش قیمت ادامه داد که تحت تاثیر انتشار گزارشاتی بود مبنی بر کاهش شدید تعداد حلقه های چاه فعال در ایالات متحده.

قیمت آتی طلا در روز دوشنبه ثابت بود و این حالی صورت گرفت که قیمت طلا در هفتۀ گذشته بیشترین میزان افزایش ماهیانه طی سه سال اخیر را به ثبت رساند. قیمت طلا در ماه ژانویه بیشتر از 8% افزایش پیدا کرد که تحت تاثیر افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک دارائی ایمن به دلیل نگرانی سرمایه گذاران دربارۀ چشم انداز بازارهای جهانی سهام در پی افزایش عدم اطمینان و وجود علائمی از کندی رشد اقتصاد جهانی بود.

XAUUSD
 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست






























می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 466
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 579
:: بازدید ماه : 2525
:: بازدید سال : 11425
:: بازدید کلی : 131966